Nieuwe toeristische campagne voor Groningen gestart

Er is een nieuwe toeristische campagne voor Groningen van start gegaan die ook internationaal onder de aandacht wordt gebracht.

Al het moois van onze provincie zal de komende tijd vooral online terug te zien zijn via de website www.visitgroningen.com, sociale media, achtergrondartikelen in digitale kranten en online nieuwsbrieven. Er is ook een nieuwe brochure uitgegeven. De campagne werd op 13 april in de Allersmaborg in Ezinge gelanceerd door gedeputeerde Patrick Brouns op een bijeenkomst over toerisme.

Unieke plekken

In de campagne zijn beelden te zien van de unieke plekken in onze provincie: het Groninger Museum, de weidse landschappen van de polders en vesting Bourtange. Daarnaast is er aandacht voor typisch Groninger activiteiten, zoals wadlooptochten, slapen onder de sterrenhemel in het Lauwersmeergebied en fietstochten langs wierdendorpjes. Ook is er een overzicht van de mooiste overnachtingsplekken, arrangementen, eetgelegenheden en evenementen in onze provincie.

Meerdere landen

De campagne wordt behalve in Nederland ook in België, Duitsland, Polen, Engeland, Denemarken en Zweden vertoond. De provincie Groningen heeft het initiatief genomen voor de nieuwe campagne in samenwerking met Marketing Groningen, die de toeristische promotie voor stad en provincie verzorgt.

© Provincie Groningen

Op dit bericht zijn nog geen reacties geplaatst.

Voel je vrij om te reageren!